Aktualizacja oprogramowania na 2017 rok i zgodność z JPK

Koniec roku jest w branży systemów informatycznych okresem wzmożonej pracy. Wpływ na taki stan rzeczy mają przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszym z nich jest naturalna potrzeba zaktualizowania systemu, aby zachował on pełną zgodność z przepisami które w największej mierze ulegają zmianom właśnie z początkiem nowego roku kalendarzowego.

Drugim czynnikiem zwiększającym popyt na oprogramowanie ERP jest fakt, że gros firm, które zaplanowały wdrożenie nowego programu, uważa że jedynym dobrym terminem na rozpoczęcie na nim pracy jest właśnie 1 stycznia.

Warto jednak nadmienić, że takie przekonanie nie ma podstaw merytorycznych. Dysponując doświadczeniem opartym na kilkuset wdrożeniach oprogramowania, możemy zapewnić, że na przeprowadzone przez POLKAS instalacje nie ma większego wpływu pora roku, a jedynie profesjonalne podejście zespołu wdrożeniowego i otwartość na współpracę ze strony Klienta.

Aktualni użytkownicy oprogramowania ERP wspierającego w szczególności pracę w takich obszarach jak księgowość, kadry i płace, czy też handel powinni wraz z końcem roku pamiętać przede wszystkim o aktualizacji, gdyż z nastaniem Nowego Roku wchodzi w życie szereg nowych uwarunkowań prawnych. Producenci oprogramowania ERP zobowiązani są do zapewnienia swoim Klientom pracy na systemie zgodnym z przepisami prawa. Renomowani producenci tacy, jak Comarch (Optima, XL, Altum) czy Soneta (enova365) bardzo dbają o to, aby aktualizacje ukazywały się zawsze na czas. Dobrą praktyką świadczącą o ich priorytetowym traktowaniu tej kwestii jest fakt, że bardzo często ukazują się one jeszcze na długo przed wejściem zmian w życie (np. gdy przepis przechodzi pełną ścieżkę legislacyjną i termin początkowy jego obowiązywania poprzedzony jest wystarczająco długim okresem vacatio legis.

Aby mieć stały dostęp do wszelkich aktualizacji swojego oprogramowania, konieczne jest posiadanie na nie ważnej gwarancji. Warto przy tym wspomnieć, że jest to jednocześnie najbardziej opłacalna forma zakupu aktualizacji.

Jeżeli Państwa gwarancja jest wciąż aktualna, sugerujemy kontakt już teraz celem zaplanowania upgrade’u oprogramowania w Państwa Firmie. Jest to tym bardziej istotne, że licząc od stycznia 2017 roku, większość polskich firm będzie zobowiązana do udostępniania organom kontroli skarbowej swoich rozliczeń w formie elektronicznej, zgodnej tzw. z wytycznymi, jakim podlega jednolity plik kontrolny. Jeżeli Państwa gwarancja zdążyła już wygasnąć, przygotujemy również błyskawicznie ofertę na jej odnowienie wraz z usługą podniesienia Państwa systemu do najnowszej wersji.

Chętnie odpowiemy także na wszelkie pytania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu 12 634 05 44 oraz adresem e-mail erp@polkas.pl.